Proost!

Proost! Op je gezondheid!

Wel elkaar in de ogen kijken, anders heb je 7 jaar slechte sex;)
Dat moeten we natuurijk niet hebben.

Gezondheid, de eerste belangrijkste voorwaarde voor welzijn en geluk. Een open deur en hij kan niet vaak genoeg ingetrapt worden.
Tijdens de practitioner vertellen we het ieder jaar: zolang je gezondheid op orde is kun je doelen stellen en halen in ieder levensgebied. Zodra je klachten krijgt of ziek wordt en soms zelfs niet meer beter kunt worden… bye bye doelen.
Vanaf daar is er maar 1 doel en dat is beter worden of accepteren dat het voorbij is.

Daarom vragen we ieder jaar aandacht voor gezondheid, voordat er überhaupt een klacht of ziekte ontstaat. Preventief kiezen voor een gezonde levensstijl.
Genoeg slaap, beweging, voeding,  leren omgaan met stress en stellen van gezonde grenzen. Klinkt simpel en vaak vraagt het om loslaten van comfortabele korte termijn gewoonten.

Tja en nu dan…. in de hele wereld is gezondheid de belangrijkste peiler voor onze bewegingsvrijheid, meningsuiting, grondrechten en keuzevrijheid.
We worden als groep beschouwd als potentieel bevattelijk om ziek te worden of om anderen te besmetten. Precies zoals ze naar een kudde koeien en varkens zouden kijken, met dat verschil dat onze omstandigheden als mens veel grilliger zijn. Vandaar dat ze onze bewegingen zo graag volgen en beperken. De statistiek tonen van leeftijdsgroepen in een tabel en het leed van de eenlingen of uitzonderingen op film, dat helpt uitstekend om bang te blijven.

Gezondheid is nog steeds het belangrijkste voor iedereen en de scheve schaats is, dat we niet allemaal zo bevattelijk zijn en of doodziek zullen worden.
Voor het merendeel (98% volgens cijfers van het RIVM) hebben we slechts lichte klachten of we merken het helemaal niet. Volgens WHO is de dodelijkheid nu vastgesteld op 0,13%. Dat zijn toch erg milde cijfers voor een niet milde aanpak, waar we wereldwijd, voor buigen. We beschermen zo de zwakkeren niet, we vergroten deze groep eerder.

Een neurologe zei het mooi: it takes two to tango om ziek te worden.
Je hebt een bepaalde hoeveelheid virus nodig als aanvaller en aan de andere kant staat je persoonlijke immuunsysteem, als verdediging.  Andere beïnvloedende  factoren zijn klimaat, seizoen, (De R in de maand), luchtvochtigheid en luchtvervuiling.

Zolang we voorgehouden worden dat we allemaal ziek kunnen worden of potentiële daders zijn van iemand anders z’n noodlot, kunnen we niks.
Niks dan een houterige dans op een gemaskerd bal, met gedesinfecteerde handjes op de rug. Wachtend op wat? De route kaart al gezien? Het kaartje ‘gewoon leven’ ontbreekt, misschien pastte het niet op 1 A4tje. Vergissing is menselijk natuurlijk.

Wil je toch iets doen, liefst iets opbouwends? Kies te werken aan waar je wel invloed op hebt.  Werk aan je weerstand, begin met die gezonde leefgewoonten. Je lichaam kan meer dan je denkt. De groep kwetsbaren kun je nog steeds voorzichtig mee en voor zijn, door b.v. thuis te blijven als je ziek bent of voelt dat je ziek wordt. Weet je nog, dat doe je met een ziekmelding.

Van hogerhand kreeg je tot nu toe, geen dringend advies om aan je gezondheid te werken.
Doe het zelf. Daarmee remmen we de toestroom op de ziekenhuizen en wie weet wordt er dan constructief iets aan de logistiek in de gezondheidszorg gedaan. Verdwijnen de argumenten om hele landen te knechten, met alle ongezonde en schadelijke gevolgen van dien. Virussen word je niet de baas door je te verstoppen, deze niet en een volgende ook niet. Bestand raken kan wel en sterker worden kan ook. Hier past het motto…baat het niet, dit schaadt zeker niet.

Gezonder worden doen we samen vanuit eigen keuze, samen kunnen we het.
We helpen je graag verder als het alleen nog niet gelukt is.
Proost, op jouw gezondheid!

Verder praten?
info@likewiseacademy.nl